Thursday, January 24, 2013

Jana pendapatan melalui blog

http://bilalelakiberbicara.blogspot.com/2013/01/jana-pendapatan-melalui-blog.html
Pendapatan melalui blog? Blog boleh menjadi punca rezeki? Ada juga blog yang menyara keluarga dengan hasil pendapatan blog dan internet? Mampukah pendapatan dijana melalui blog? Bagaimana mereka melakukannya? 

Semua persoalan itu pasti berlegar di ruang minda masyarakat. Apa untungnya kamu ber"blog" jika tidak mendatangkan hasil? Daripada hobi, minat dan jaringan sosial ditambah pula jumlah pengunjung yang ramai disamping kualiti blog yang bagus, ianya akan menarik perhatian pengiklan lalu mendatangkan hasil yang memberansangkan. 

 Mustahil? Tiada apa yang mustahil dalam blog. Tiada yang tidak masuk akal dalam internet. Pelbagai perkara yang pernah difikirkan mustahil kini terbukti sebaliknya.

 
Sudah follow? Klik untuk follow...

Contohnya? Lihat sahaja bagaimana bloggers otai menggapainya. Bukan masa sehari dua, bukan masa berbulan, ianya bertahun. 

Nuffnang, bisnes internet, aggregator pengiklanan login terus dapat wang, sewaan iklan, promosi produk, affiliate semuanya boleh mendatangkan duit bagi bloggers. Cuma cepat atau lambat sahaja bergantung kepada kemahiran dan usaha kita. Blog memang mampu menjana pendapatan.

http://www.loginwang.com/?a=azlan7783

Saya juga tidak melepaskan peluang yang terbuka. Alang-alang menyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan. Itulah prinsip yang dipegang. Sedikit demi sedikit, lama-lama menjadi bukit. Lebih laju daripada Nuffnang, tambahlah sikit-sikit, lama-lama banyak juga. Siapa nak bagi kan? Hari-hari login je...

Rezeki datang daripada pelbagai sumber. Ada dalam bentuk iklan, duit, trafik tinggi, semuanya adalah peluang-peluang rezeki yang terbuka. Cuma mahu atau tidak sahaja yang membezakan orang yang berusaha dan berjaya dengan orang yang tidak berusaha mahu berjaya.

Tunggu? Memang tiada masa bagi orang seperti ini. Jika ditunggu, tiadalah KLCC di Malaysia, jika ditunggu tiadalah proton di Malaysia, jika di tunggu tiadalah AES di Malaysia? Boleh? Hehe...

Sambil ber"blog", carilah pendapatan sampingan yang boleh dijana melalui blog. Blog-blog otai telah banyak memberikan tips, perkongsian ilmu sesama bloggers. Sharing is caring, right?

Kesimpulannya, gunakan kuasa blog semaksimum yang mungkin untuk menjana pendapatan sampingan sambil berblog. Ingat masa tidak menunggu kita.

4 comments:

  1. Setuju sgt. Matlamat berbelog kdg tu bukan tujuan buat duit tapi apa salahnya jika peluang rezeki itu ada..Bak kata pepatah, Sambil menyelam minum air. So..tepuk dada tanya selera.

    p/s: Mcm xde penyeri kalau xde iklan diblog..hehe

    ReplyDelete
  2. @Bin Muhammadye.. kalau x de iklan cm sunyi je... huhu

    ReplyDelete