Friday, February 1, 2013

Lagu tema masa bercinta

http://bilalelakiberbicara.blogspot.com/2013/02/lagu-tema-masa-bercinta.html
Pasangan bercinta memang indah. Umpama tiada rintangan yang mampu menghalang, duka jadi manis, sedih jadi ketawa dan muram jadi ceria. Teringat kembali sewaktu cinta-cinta dulu boleh senyum sendiri kan? Kekadang terasa macam budak-budak pun ada.

Entri hari ini khas tentang lagu tema masa bercinta. Kenapa lagu tema pepagi ni? Sebabnya baru lepas dengar "lagu tema masa bercinta" saya. (Jiwangnyer...). Hehe.. Sekeras-keras lelaki hatinya kadangkala lembut jugak kan?

Siapa ada lagu tema masa bercinta? Kongsikan kat ruangan komen. Hehe... Mungkin ada orang fikir tidak masuk akal ada lagu tema, macam jiwang sangat. Tapi, semua orang ada cara yang berbeza kan? So, respect each other ye...

Lagu apa yang jadi tema saya? Cuba baca lirik di bawah, cuba teka??

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Ku ingin kau jadi milikku
Ku ingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku
Hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani...

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani...

Di setiap alir darahku
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani...

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengizinkan
Ku ingin selalu menjagamu [ulang 4x]

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas



Itulah lagu tema saya yang kami suami isteri declare sebagai lagu tema. Lagu Ku Ingin Kamu (By: Romance) Bukan kerana apa tetapi kerana liriknya yang sangat bermakna dan mendalam. So everyone  let share yours!

13 comments:

  1. Romantiknya kome...
    Teman xde la lagu tema, pulun jer asal sedap di dengar. Baca lirik tu memang xtau lagu ape tapi cuba teka sbb lirik macam ni mesti lagu Anuar Zain.

    ReplyDelete
  2. @Bin MuhammadHehe.. Sesekali romantik.. Bukan lagu Anuar Zain la Bin Muhammad... :-)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. org yg sedang dilamun cinta mmg byk sgt menyimpan seribu rahsia ..mgkin cinta lama berputik kembali atau cinta yg lama lebih indah ..cinta ohh cinta wt manusia boleh hilang akal.....nice post ...cinta sehingga hujung nyawa...

    ReplyDelete
  5. Lagu Celine Dion I Love You...
    Emm..Romantik je

    ReplyDelete
  6. @Kasih ZaraaHehe... Biar romantik asal dapat mengikat kasih sayang bersama pasangan.... :-)

    ReplyDelete
  7. salam putera...

    kalau dah namanya cinta...tak mengira usia...yg dah berusiapun terasa jiwa masih muda...hehehehe

    nice lyric...

    ReplyDelete
  8. @Wirda AmirHehe.. Apa2pun yang penting bila ingat-ingatkan balik lagu tema ni, dapat merapatkan hubungan suami isteri.... :-)

    ReplyDelete
  9. lagu 1st love saya ialah virus nyanyian grasshopper...

    ReplyDelete
  10. @Capo GrandeOh yeke, saya belum pernah dengar.. nanti nak cari sat....... :-)

    ReplyDelete
  11. sangat susah carinya tau..sy try cari sekarang tak jumpa2..nasib baik ada simpan mp3nya sejak tahun 2000..kalau minat sy blh emelkan ;-)...huhu

    ReplyDelete
  12. @Capo GrandeHehe... Bagus2... Share2.. Leh tangkap leleh.... hehehe....

    ReplyDelete