Isnin, September 11, 2017

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin| Salah satu punca penceraian rumahtangga adalah kerana suami mati pucuk. Guna MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - minyak urut lemah tenaga batin. InsyaAllah boleh pulih daripada masalah mati pucuk dan lemah tenaga batin. Sebelum mengenali apa itu Minyak Raja Qudrat (MRQ), elok terlebih dahulu kita mengenali salah satu bahan yang terdapat pada Minyak Raja Qudrat (MRQ) iaitu sejenis haiwan bernama Dhab.

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ), Minyak urut lemah tenaga batin

Asal usul Dhab

Dhab merupakan sejenis biawak (Melayu) yang terdapat di padang pasir. Dari segi sains ia dikelaskan sebagai dalam keluarga cicak. Nama Inggerisnya Egyptian Mastigure atau Egyptian Dab Lizard atau Egyptian Spiny-Tailed Lizard manakala nama sainsnya pula adalah Uromastyx Aegyptius Microlepis.

Terdapat juga sumber mengatakan bahawa haiwan ini dikenali sebagai Uromastyx Aegyptia iaitu spesies biawak dalam keluarga Agamidae. Spesies ini endemik kepada Afrika Utara dan Timur Tengah. Biawak ini dikenali secara tempatan kepada orang Arab sebagai 'Dhab' dalam Bahasa Arab: 'ضب'. Kulitnya yang kuat menghasilkan kulit yang baik untuk bedouin, sementara dagingnya sering dianggap sebagai sumber alternatif protein.

Sebagai sejenis biawak, Dhab merupakan haiwan reptilia yang berdarah sejuk, membiak secara bertelur, dan mempunyai kulit bersisik tebal. Biawak ini halal dimakan oleh orang Islam dan dikatakan merupakan sejenis ubat perangsang tenaga batin tradisional. Bagaimanapun tiada kajian saintifik pernah dilakukan mengenainya.

Hukum memakan Dhab


Dikeluarkan oleh Imam Al Bukhari dalam Kitab Khabarul Ahad, Bab Khobarul Mar’ah Waahidah

قَالَ (ابن عمر رضي الله عنه): كَانَ نَاسٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صلىالله عليه وسلم، فِيهمْ سَعْدٌ، فَذَهَبُوا يَأْكُلُونَ مِنْ لَحْمٍ،فَنَادَتْهُمُ امْرَأَةٌ مِنْ بَعْضِ أَزْوَاجِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم،إِنَّهُ لَحْمُ ضَبٍّ، فَأَمْسَكُوا فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم:كُلُوا أَوِ اطْعَمُوا، فَإِنَّهُ حَلاَلٌ أَوْ قَالَ: لاَ بَأْسَ بِهِ وَلكِنَّهُلَيْسَ مِنْ طَعَامِي.

Abdullah Bin Umar (Radhiyallahu ‘anhuma) berkata: “Orang-orang dari kalangan sahabat Nabi Shallallahu’alaihi wasallam yang di antara mereka terdapat Sa’ad makan daging. Kemudian salah seorang isteri Nabi Shallallahu’alaihi wasallam memanggil mereka seraya berkata, ‘Itu daging biawak dhab’. Mereka pun berhenti makan. Maka Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda: “Makanlah, kerana daging itu halal atau beliau bersabda: “Tidak mengapa dimakan, akan tetapi daging haiwan itu bukanlah makananku“.

Hadis di atas merupakan salah satu hadis yang menerangkan tentang kehalalan haiwan Dhab sehingga tidak ada keraguan lagi pada diri kita akan kehalalannya. Namun, yang menjadi masalah adalah banyak sebahagian daripada kita yang menterjemahkan Dhab sebagai biawak sehingga penilaian mereka menghalalkan pula memakan biawak [1]

Perbezaan Dhab dan Biawak

Untuk membezakan antara kedua haiwan tersebut rasanya saya hanya perlu menjelaskan ciri-ciri haiwan Dhab sahaja kerana ciri-ciri biawak telah sedia kita maklum bagaimana memandangkan sangat kerap kali kita menemuinya di negara ini. Berikut adalah ciri-ciri utama Dhab pada pandangan ulama:

Bentuk tubuh Dhab

Bentuk tubuh dhab hampir mirip dengan biawak, bunglon dan tokek, Ukuran tubuhnya lebih kecil daripada biawak. Dhab itu berekor kasar (mirip duri durian), kesat dan bersisik. Ekornya pula tidak terlalu panjang berbeza dengan biawak. Dhab jantan memiliki dua zakar dan dhab betina memiliki dua vagina.

Warna Dhab

Warna tubuhnya mirip dengan warna tanah, berdebu kehitam-hitaman (غُبْرَة مُشْرَبةٌ سَواداً), apabila telah gemuk maka dadanya menjadi berwarna kuning.

Makanan utama Dhab

Rumput dan tumbuhan, Jenis-jenis belalang, Dhab tidak memangsa dan memakan haiwan lain (selain belalang), bahkan Ibnu Mandzur mengatakan bahwa dhab tidak mau memakan kutu.

Tempat hidup Dhab

Dhab hanya tinggal di gurun pasir. Mereka tidak dapat tinggal di kawasan berair (lumpur) seperti biawak.

Sifat Dhab

Sebagaimana yang kita tahu Dhab tidak memakan haiwan lain selain daripada belalang maka bolehlah kita rumuskan bahawa Dhab bukan haiwan yang buas dan tidak membahayakan. Dhab juga tidak duka dengan air manakala biawak mampu berenang untuk mendapatkan mangsa. Dikatakan juga bahawa Dhab tidak meminum air secara langsung. Dhab hanya meminum embun dan air yang terdapat di dalam udara yang dingin. Dhab tidak pernah keluar dari lokasinya selama musim dingin. Dikatakan juga usia Dhab boleh mencapai 700 tahun. Ia menghabiskan banyak masanya dalam lubang yang digali dan menyembunyikan diri atau di celah-celah batuan yang selamat untuk berlindung. Panjang seekor Dhab lebih kurang dari 14 inci ke 36 inci atau lebih.

Kaitan Dhab dan Biawak

Dhab merupakan salah satu haiwan yang kerap menjadi mangsa kepada biawak.

Bangsa Arab memandang Dhab

Orang arab suka memburu Dhab dan menyantapnya sebagai makanan namun mereka merasa jijik terhadap biawak dan menggolongkannya ke dalam haiwan yang menjijikkan.


Kesimpulan

  • Dhab merupakan haiwan yang halal untuk dimakan oleh umat Islam.
  • Dhab berbeza dengan biawak. Sebenarnya kalau kita mau membuka kamus kita akan dapati bahawa biawak dalam bahasa arab disebut Warol (الوَرَلُ), dan bukannya Dhab (الضَّبّ).
  • Biawak haram dimakan kerana biawak haiwan yang menjijikkan, buas dan para ulama mengkelaskan biawak sebagai haram dimakan oleh umat Islam. [2]

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin

Dicipta oleh seorang Guru Tukang Urut Batin (Pusat Urut Buang Angin Meor Hassan). Hasil pengalaman beliau mengurut orang lelaki selama hampir 30 tahun.

Bahan-bahan yang digunakan dalam Minyak Raja Qudrat (MRQ) adalah Pati Dhab Asli, Minyak Zaitun, Minyak Kasturi Hitam, Buah Keras dan beberapa bahan campuran lain.

Khasiat utama MRQ

1. Menguatkan dan membetulkan urat yang sensitif supaya boleh bertahan lama
2. Memulihkan masalah lemah syahwat
3. Sesuai untuk memulihkan sakit urat, lutut dan lain-lain.
4. Membetulkan urat-urat yang rosak.
5. Boleh dibawa solat.
6. Boleh digunakan untuk luka, stroke, lenguh-lenguh dan lain-lain.

Maklum balas pelanggan

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin

MINYAK RAJA QUDRAT (MRQ) - Minyak urut lemah tenaga batin

Sekiranya anda berminat untuk membeli Minyak Raja Qudrat (MRQ), boleh hubungi di talian Stokis (Bangi) En. Hairul 016-2622545 atau WhatsApp di link seperti berikut: https://www.wasap.my/60162622545. Harga bagi Minyak Raja Qudrat (MRQ) 50ml adalah RM80 (Termasuk penghantaran Semenanjung-Sarawak-Sabah). Usaha tangga kejadian lelaki! Wallahualam.

2 ulasan: